Vanmorgen lekker tot half 10 kunnen uitslapen en daardoor het ontbijt overgeslagen, wat geen probleem is omdat de lunches hier super uitgebreid zijn.
Eerst zijn we naar de South Gate gelopen waar we (niet helemaal legaal) met onze 60-plus sticker weer naar boven konden klimmen. Die sticker was één dag geldig maar doet 't ook vandaag nog.
Ook buiten de poort wat foto's gemaakt en daarna door de Ming-Qing Street met z'n leuke winkeltjes teruggelopen

Om 12 uur waren we terug in ons Guesthouse voor de lunch en om half twee vertrokken we naar Taiyuan, een rit van anderhalf uur.
Taiyuan wordt ook wel de Drakenstad genoemd met als belangrijkste trekpleister de Jinci tempel (Jin Ancestral Temple). Dit tempelcomplex was een keizerlijke tuin en heeft meer dan 20 tempels en veel beelden uit de 11e eeuw die gemaakt werden ter ere van een generaal. Zijn standbeeld is echter nergens te vinden, wel een tempel met terracotta beelden van zijn moeder en hun bedienden.

Na het bezoek terug de bus in om naar het hotel te rijden. 's Avonds waren we vrij en hebben we weer eens een keertje echte sandwiches gegeten aangezien we de kleine lokale tentjes even niet aandurfden omdat 't de vorige keer niet echt goed viel. Vandaag maar eens vroeg naar bed: morgenochtend vertrekken we al om half zeven naar het hangende klooster (4 uur rijden, en dan ook nog uren in de rij staan om er in te mogen)....